piątek, 8 kwietnia 2016

Krem z brukselki



Jako dziecko nie cierpiałam brukselki, chyba jak większość z nas. Kombinowałam jak tylko wyłowić ją z zupy... a dziś bardzo mi smakuje. Do pewnych smaków chyba trzeba dorosnąć:) Brukselkę dodaję do soków i zup (mąż dalej "łowi"). Postanowiłam zrobić z niej krem i pysznie się zaskoczyłam. 


Składniki:

- 350g świeżej brukselki, pokrojonej na ćwiartki
- 2 średnie ziemniaki
- biała część pora
- 1 cebula
- 800ml bulionu warzywnego
-1,5 łyżeczki soli
- pęczek koperku
- odrobina oleju

Wykonanie:

Cebulę i por szatkuję, wrzucam na patelnię z odrobiną oleju. Smażę, aż się delikatnie zeszklą. Ziemniaki kroję w kostkę i dorzucam do pora i cebuli. Mieszam co chwilę. Poćwiartkowane brukselki dodaję do składników na pateli i smażę ok.15min, dając się zarumienić warzywom, Całość przekładam do garnka, zalewam 800ml bulionu i gotuję 15min. Pod koniec dosalam do smaku, blenduję na krem i posypuję świeżym koperkiem.

5 komentarzy:

  1. Wygląda apetycznie!

    Zapraszam na konkurs, który jest na moim blogu! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tam lubię brukselkę od zawsze :) Taki krem musi smakować naprawdę wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. 48 year old Accountant III Bevon Murphy, hailing from Fort Erie enjoys watching movies like Prom Night in Mississippi and Dowsing. Took a trip to Ha Long Bay and drives a C70. przekieruj tutaj

    OdpowiedzUsuń