poniedziałek, 8 czerwca 2015

Jaglanka na śniadanie




Zdrowe i pożywne śniadanie, na które zawsze mam wielką ochotę :) Wrzucamy do jaglanki same dobre smakowitości - rodzynki, żurawinę, morele, orzechy, pestki. Co kto lubi. A wszystko wymieszane ze świeżym jabłkiem i cynamonem.

Składniki: (2-3 porcje)

- 1/2 szklanki kaszy jaglanej
- 1,5 szklanki mleka roślinnego
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1 jabłko starte na grubych oczkach
- suszone owoce, pestki, orzechy (u mnie zazwyczaj garść żurawiny/rodzynek, słonecznik, mieszanka orzechowa)


Wykonanie:

Kaszę jaglaną przelewamy wrzątkiem na sitku, następnie gotujemy w 1,5 szklanki mleka roślinnego pod przykryciem ok. 15min. Dosypujemy do kaszy cynamon i dokładnie mieszamy. Dla osłody można dodać miodu/syropu klonowego - ja jednak nie używam słodkości. Dodajemy starte jabłko, suszone owoce, orzechy i pestki, mieszamy. Podajemy ciepłe (pysznie smakuje polane domowym dżemem z rabarbaru - opcjonalnie).

4 komentarze:

  1. Ja też uwielbiam jaglanke na śniadanie ale wybieram na słono :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na słono? Nigdy nie próbowałam, zdradź przepis :)

      Usuń
  2. świetny pomysł, ostatnio znudziła mi się owsianka, którą od lat jadam więc przerzuciłam się na awokado z pomidorem, no i też mi się znudziło no i nawet nie pomyślałam o jaglance, a to taki świetny i bardzo łatwy do zrobienia przepis jutro na śniadanie zrobię identyczną :):)

    OdpowiedzUsuń